Μηδενική ανοχή στη διαφορετικότητα (εφημερίδα "Ο Φιλελεύθερος", έκδοση Κυριακή, 20 Μαΐου 2012)

ΟΜΟΦΟΒΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑΗ κυπριακή κοινωνία εξακολουθεί να [ είναι πάρα πολύ ομοφοβική. Οι ΛΟΑΤ πολίτες δεν είναι εξωγήινοι. Είναι τα παιδιά, τα αδέρφια, οι θείοι, οι γείτονες και οι συμμαθητές μας. Νομίζω ήρθε η ώρα να πάψει η κυπριακή κοινωνία να κρύβεται πίσω από το δάχτυλο της. Επιτέλους ας σεβαστούμε τα ανθρώπινα δικαιώματα όλων των πολιτών και ας δοθεί ισονομία, όπως προβλέπεται και από το σύνταγμα.Πρέπει άμεσα να γίνει πράξη ο πολιτικός γάμος για τα ΛΟΑΤ άτομα και να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη για όλους τους πολίτες της Κύπρου.ΕΜΠΟΔΙΟ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΔυστυχώς στην Κύπρο είμαστε πολύ πίσω στο θέμα της ομοφυλοφιλίας. Η συντριπτική πλειοψηφία της κυπριακής κοινωνίας δεν αποδέχεται τη διαφορετικότητα στη σεξουαλική προτίμηση. Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και η αρχή πρέπει να γίνει από τα σχολεία. Η θρησκεία πάντως είναι μεγάλο εμπόδιο στο θέμα της αποδοχής των ομοφυλόφιλων.ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΔυστυχώς στην Κύπρο του 2012 οι περισσότεροι από τους συμπολίτες μας ούτε δέχονται ούτε σέβονται τη διαφορετικότητα στη σεξουαλική προτίμηση. Γενικά οι ομοφυλόφιλοι αντιμετωπίζονται πολύ αρνητικά, κατακρίνονται για τις προτιμήσεις τους και δέχονται σχόλια και συμπεριφορές λες και είναι κατώτεροι άνθρωποι. Σε πολλές περιπτώσεις αντιμετωπίζουν βία, ενώ κάποια άτομα έχουν οδηγηθεί ακόμη και στην αυτοκτονία λόγω των αντιδράσεων που δέχονται. Η διαφορετικότητα σε οποιαδήποτε μορφή της δεν γίνεται αποδεκτή από μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας. Παγκοσμίως οι γάμοι μεταξύ ομοφυλόφιλων είναι πλέον γεγονός, γι’ αυτό σιγά-σιγά θα πρέπει να αρχίσουμε να αποδεχόμαστε αυτά τα άτομα και να σεβόμαστε τις προτιμήσεις τους.ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΝΟΧΗΗ πλειοψηφία της κυπριακής κοινωνίας έχει ως πρότυπο ευτυχίας τα εξής: δημόσιος υπάλληλος, γάμος, οικογένεια, παιδιά, μεγάλο σπίτι και ακριβό αυτοκίνητο. Για την κυπριακή κοινωνία όποιος επιτύχει τα πιο πάνω μπορεί να θεωρείται ευτυχισμένος και κοινωνικά αποδεκτός. Οτιδήποτε άλλο θεωρείται αποτυχία και οτιδήποτε διαφορετικό θεωρείται κακό. Άρα στην προκειμένη περίπτωση η ομοφυλοφιλία θεωρείται κάτι ανήθικο, ευτελές ή ασθένεια. Είναι δύσκολο να καταλάβει η κυπριακή κοινωνία ότι η ομοφυλοφιλία δεν είναι επιλογή. Ομοφυλοφιλία υπάρχει είτε λόγω γονιδίων είτε λόγω του περιβάλλοντος που μεγαλώνει κάποιος. Η κυπριακή κοινωνία δεν μπορεί να δεχτεί τη διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου, είτε στη σεξουαλική του ζωή είτε σε οποιοδήποτε άλλο τομέα. Η τέλεση γάμων μεταξύ ομοφυλόφιλων πιστεύω ότι είναι λάθος. Ένα σύμφωνο συμβίωσης καλύπτει νομικά κάποιο ζευγάρι. Δεν είναι ανάγκη να προκαλείται η κοινή γνώμη.ΤΑΜΠΟΥΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣΠιστεύω ότι η κυπριακή κοινωνία με τα χρόνια έχει μάθει να αντιμετωπίζει κάπως καλύτερα το θέμα της ομοφυλοφιλίας. Ακόμα και το «ανεκτική» κοινωνία που λέμε όμως, θέτει το όλο θέμα σε υποδεέστερο επίπεδο. Ανεχόμαστε τους ομοφυλόφιλους, αλλά εμείς είμαστε ετερόφυλοι, δηλαδή θεωρούμε τους εαυτούς μας ανώτερους. Πολλοί δεν αποδέχονται την ομοφυλοφιλία δημόσια, φοβούμενοι τι θα πει ο διπλανός. Εγώ προσωπικά δεν έχω πρόβλημα. Οι ομοφυλόφιλοι είναι άνθρωποι με αισθήματα και ανάγκες. Γιατί να διαχωρίζουμε τους ανθρώπους ανάλογα με τη σεξουαλική τους προτίμηση; Η αγάπη και ο σεβασμός προς το συνάνθρωπο είναι που μετρά. Ναι, να παντρεύονται, γιατί όχι;ΠΟΛΙΤΕΣ Β΄ ΔΙΑΛΟΓΗΣΗ Κύπρος, αν και μέλος της ΕΕ, υστερεί πολύ στον τομέα του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ιδιαίτερα στο σεβασμό των ομοφυλοφίλων. Από νομικής, αλλά και από κοινωνικής άποψης, οι ομοφυλόφιλοι θεωρούνται πολίτες δεύτερης κατηγορίας και κατώτερης φύσης. Πρέπει επιτέλους κάποιοι να καταλάβουν πως είμαστε όλοι άνθρωποι και να σταματήσουν να διχάζουν.ΕΧΟΥΜΕ ΔΡΟΜΟ ΝΑ ΔΙΑΝΥΣΟΥΜΕΗ κυπριακή κοινωνία χρειάζεται ακόμη μεγάλη προσπάθεια για να μπορεί να αποκαλείται ανεκτική, αφού ο σεβασμός που επιδεικνύει προς τη διαφορετικότητα μάλλον δεν είναι κεκτημένο της χαρακτηριστικό. Σχετικά με το γάμο μεταξύ ομοφυλόφιλων, θεωρώ ότι η Κύπρος απέχει έτη φωτός και όχι αδικαιολόγητα. Αρκεί να κοιτάξει κανείς τη θέση της Εκκλησίας στην κοινωνία, η οποία αρέσκεται να ασκεί επιρροή σε διάφορα θέματα πέραν των θρησκευτικών της καθηκόντων. Αν η Κύπρος θα ακολουθήσει το δρόμο άλλων χωρών που εφάρμοσαν το σύμφωνο συμβίωσης, αυτό είναι άγνωστο. Θεωρώ όμως ότι στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα οποιαδήποτε ενασχόληση με το θέμα του γάμου είναι άκαιρη και ανούσια.ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΩς γνωστό η ομοφυλοφιλία καταδικάζεται από την Εκκλησία με αποτέλεσμα να ριζωθεί στο μυαλό του κάθε χριστιανού πως πρόκειται για αμάρτημα. Η σύγχρονη κοινωνία όμως μας υποχρεώνει να επαναπροσδιορίσουμε τις νέες συνισταμένες και συνιστώσες της πραγματικότητας και να αντιληφθούμε ότι η ομοφυλοφιλία δεν είναι ασθένεια, αλλά κάτι που βρίσκεται στη φύση του ανθρώπινου είδους χωρίς μάλιστα να υφίσταται η επιλογή εκ γενετής. Μέσα στο πλαίσιο της εκκλησιαστικής αποκέντρωσης, ο Κύπριος πολίτης πιστεύω πώς έχει επαναπροσδιορίσει τη στάση του απέναντι στην ομοφυλοφιλία, χωρίς όμως να έχει καταφέρει επιτυχώς να εξαλείψει την πλύση εγκεφάλου που υπέστη στα χρόνια που η Εκκλησία όριζε το σωστό, το αμαρτωλό, ακόμη και τις επιστημονικές εξηγήσεις πραγμάτων. Από την άλλη, η σεξουαλική επανάσταση, στην οποία η σύγχρονη γενιά έχει μυηθεί, έχει επαναπροσδιορίσει τους κανόνες της φύσης. Πιστεύω ότι στο κοντινό μέλλον η κοινωνία θα εντάξει στο σύνολο της τους ομοφυλόφιλους ως ισότιμους πολίτες και θα πάψει η απομόνωση.ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙΤα άτομα με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό στην κυπριακή κοινωνία του 2012 ακόμη δίνουν τις καθημερινές τους μάχες για να αποδείξουν πως δεν είναι εγκληματίες, άρρωστοι ή επικίνδυνοι. Μέσα σε μια κοινωνία πρέπει να γίνει κατανοητό και αποδεκτό πως «όλοι είμαστε διαφορετικοί». Όσον αφορά στην τέλεση γάμου θεωρώ πως το κάθε ζευγάρι, ετερόφυλο ή μη, εάν το επιθυμεί πρέπει να έχει την επιλογή της νομικής υπόστασης, από την οποία απορρέουν δικαιώματα και υποχρεώσεις έναντι στην Πολιτεία.ΑΣΘΕΝΕΙΑ Η ΟΜΟΦΟΒΙΑΗ κυπριακή κοινωνία είναι ανεκτική στις περιπτώσεις που τα ΛΟΑΤ άτομα αποκρύβουν το σεξουαλικό τους προσανατολισμό. Η ανοχή που πιστεύουμε ότι υπάρχει είναι ψεύτικη και επίπλαστη. Για αρκετούς συμπατριώτες μας, δυστυχώς η ομοφυλοφιλία εξακολουθεί να θεωρείται «ασθένεια». Η πραγματική ασθένεια όμως είναι η ομοφοβία, δηλαδή ο φόβος που αισθάνεται κάποιος για τα ομοφυλόφιλα άτομα, είτε λόγω άγνοιας είτε λόγω παραπληροφόρησης είτε λόγω στενομυαλιάς. Το να αγνοούμε την αρχή της ισότητας και να μην αναγνωρίζουμε το δικαίωμα δύο ανθρώπων να παντρευτούν, αποτελεί διάκριση και βάσει του φύλου, όχι μόνο του σεξουαλικού προσανατολισμού. Πάντα θα υπάρχουν αυτοί που θα αντιδρούν σε οτιδήποτε αφορά την ισότητα των ΛΟΑΤ πολιτών για θρησκευτικούς ή άλλους λόγους. Δικαίωμά τους. Όμως δεν μπορεί μια μερίδα συμπολιτών μας, που έχει υποστεί πλύση εγκεφάλου, να βάζει φρένο στην εξασφάλιση των δικαιωμάτων των πολιτών αυτού του κράτους. Οι ΛΟΑΤ είναι πολίτες που πληρώνουν φόρους, εργάζονται και συντηρούν τις οικογένειες τους. Δεν έχουν καμία απολύτως διαφορά από τους υπόλοιπους πολίτες. Καιρός να το κατανοήσουμε.ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑΕίναι οφθαλμοφανές ότι η κυπριακή κοινωνία όχι μόνο δεν είναι ανεκτική, αλλά είναι και ρατσιστική. Προσωπικά δεν ξέρω πώς να αντιμετωπίσω αυτούς τους ανθρώπους. Βέβαια η χρήση του ρήματος «αντιμετωπίζω» ακούγεται ρατσιστική διότι η ομοφυλοφιλία δεν είναι μάστιγα, πάθηση ή ασθένεια. Απλά νιώθω κάπως άβολα και συνάμα παράξενα. Είναι δύσκολο να δεχτεί κανείς τη διαφορετικότητα. Η θρησκεία μας είναι εναντίον, όμως πρέπει να σεβαστούμε τη διαφορετικότητα. Το ενδεχόμενο τέλεσης γάμου μεταξύ ομοφυλόφιλων είναι αρκετά ριψοκίνδυνο, αν όχι και ακραίο. Πρέπει όλοι απλώς να τους σεβόμαστε.ΜΙΑΣΜΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣΦαίνεται ότι έχει ξεχαστεί ότι ο Θεός για το αμάρτημα της ομοφυλοφιλίας έστειλε φωτιά και θειάφι από τον ουρανό και έκαψε τα Σόδομα και Γόμορρα. Είναι πολύ θλιβερό το γεγονός ότι ο σημερινός άνθρωπος έχασε το δρόμο του και αποκόπηκε από την ιστορία και τις παραδόσεις του. Μάλιστα μερικοί μιλούν για δήθεν ανθρώπινο δικαίωμα των ομοφυλόφιλων. Και ερωτώ: Οι ομοφυλόφιλοι έχουν ανθρώπινα δικαιώματα και οι ετερόφυλοι δεν έχουν; Όσοι δηλαδή δεν είναι ομοφυλόφιλοι είναι υποχρεωμένοι να ανέχονται τη μόλυνση της κοινωνίας από αυτού του είδους τα ανθρωπόμορφα όντα;ΑΦΥΣΙΚΗ ΠΡΑΞΗΗ ομοφυλοφιλία είτε θέλουν κάποιοι να το παραδεχθούν είτε όχι, είναι μεγάλη ανωμαλία. Δεν μπορεί η ανωμαλία αυτή να ενθαρρύνεται ή να προωθείται και να αναδεικνύεται σε δικαίωμα του ελεύθερου ανθρώπου. Είναι αφύσικη πράξη και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται. Όποιος φυσικά έχει παρασυρθεί και θέλει να είναι ανεκτικός στην ανωμαλία τούτη, έχει το δικαίωμα να το κάνει. Μονάχα να μην το προβάλλει και να μη χειροκροτεί αυτή την ανωμαλία. Έχουμε μπει στον ευρωπαϊκό κυκεώνα και μαζί με όλα τα άλλα κακά θέλουμε τώρα να φέρουμε στην Κύπρο και τους γάμους ομοφυλόφιλων. Μπορούμε να βοηθήσουμε και να συμπαρασταθούμε στους ομοφυλόφιλους, όχι όμως και να επευφημούμε τις ανωμαλίες τους. Επιτέλους λίγη ντροπή!ΒΗΜΑΤΑ ΠΡΟΟΔΟΥΠιστεύω πως η κυπριακή κοινωνία άρχισε σιγά - σιγά να εκσυγχρονίζεται και να προσαρμόζεται στα δεδομένα του σήμερα. Σαφώς οι ομοφυλόφιλοι είναι στις μέρες μας πιο αποδεκτοί σε σύγκριση με τα παλιότερα χρόνια. Οι άνθρωποι στην Κύπρο αντιλαμβάνονται και σέβονται πλέον τη διαφορετικότητα του ατόμου, με αποτέλεσμα να δέχονται σταδιακά και τους ομοφυλόφιλους. Επίσης, οι διάφορες οργανώσεις και σύνδεσμοι βοηθούν στην ενημέρωση του πολίτη για το θέμα της ομοφυλοφιλίας. Ελπίζω ότι στην επόμενη δεκαετία η Κύπρος θα φτάσει τα ευρωπαϊκά επίπεδα αποδοχής των ομοφυλοφίλων και θα μπορέσει να αγκαλιάσει αυτή την κατηγορία ανθρώπων χωρίς ίχνος διάκρισης.ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑΗ κοινωνία της Κύπρου είναι τόσο στερεότυπη και τόσο συντηρητικά γαλουχημένη, που δεν αποδέχεται καμία διαφορετικότητα, πόσο μάλλον την ομοφυλοφιλία. Θεωρώ πως θα αργήσει η αποδοχή της ομοφυλοφιλίας κι αυτό σχετίζεται με την ωριμότητα και την ψυχοκοινωνική πρόοδο του λαού. Εγώ προσωπικά ονειρεύομαι ένα κόσμο που μάχεται για την πρόοδο και την εξέλιξη του μέσα στα πλαίσια της αποδοχής και του απόλυτου σεβασμού στον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά.Ξένια Παππά ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΔυστυχώς η ΛΟΑΤ κοινότητα αντιμετωπίζεται με ελάχιστο σεβασμό και κατανόηση στην Κύπρο και αυτό οφείλεται κυρίως στην άγνοια που χαρακτηρίζει τους Κύπριους σε πολλά θέματα. Πολλοί πιστεύουν ότι για την αντιμετώπιση που έχουν οι ομοφυλόφιλοι ευθύνεται η θρησκεία, ωστόσο εγώ διαφωνώ διότι ο χριστιανισμός δεν διδάσκει το μίσος και τις διακρίσεις. Από την άλλη, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία είναι ελάχιστη και ελλιπέστατη. Γνωρίζω άτομα που ακόμη και σήμερα πιστεύουν ότι η ομοφυλοφιλία είναι ασθένεια. Η διαφορετικότητα, οποιασδήποτε μορφής, δυστυχώς είναι καταδικασμένη στην Κύπρο.ΑΠΛΑ ΤΟΥΣ «ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ»Τα τελευταία χρόνια η κυπριακή κοινωνία έχει γίνει πιο ανεκτική απέναντι στους ομοφυλόφιλους, χωρίς όμως ακόμη να τους αποδέχεται πλήρως. Απλά δεν ασκείται πια τόσο αρνητική κριτική. Η ομοφυλοφιλία δεν είναι κάτι που αρέσει στην κυπριακή κοινωνία και σίγουρα κανείς δεν θα ήθελε τα δικά του παιδιά να είναι ομοφυλόφιλα. Η κυπριακή κοινωνία απλά «ανέχεται» τα άτομα αυτά. Σε ό,τι αφορά στο ενδεχόμενο τέλεσης γάμων μεταξύ ομοφυλόφιλων και απόκτησης παιδιών, θεωρώ ότι είμαστε πολύ μακριά και δεν θα το αποδεχτούμε τόσο εύκολα.Ομοφοβικοί οι Κύπριοι Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφοβίας η 17η Μαΐου, ωστόσο η ευρωπαϊκή Κύπρος του 2012 κάθε άλλο παρά φιλική ή έστω ανεκτική απέναντι στους ομοφυλόφιλους θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Σε γενικές γραμμές θα έλεγε κανείς ότι η κυπριακή κοινωνία στη μεγάλη της πλειοψηφία παραμένει πιστή σε παραδοσιακές αξίες και θεσμούς, όπως ο γάμος και η οικογένεια, και αντιμετωπίζει με αποκλεισμούς, ταμπού, προκαταλήψεις και στερεότυπα τη διαφορετικότητα και τον εκτός νόρμας σεξουαλικό προσανατολισμό κάποιων ανθρώπων. Κάτω από αυτές τις συνθήκες αντιλαμβάνεται κανείς ότι η νομιμοποίηση των ομοφυλόφιλων ζευγαριών είτε με πολιτικό γάμο είτε με το σύμφωνο συμβίωσης μοιάζει να είναι ανέφικτη, τουλάχιστον στο παρόν στάδιο. Μηδενική ανοχή στη διαφορετικότητα  ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ Διακρίσεις, στερεότυπα, προκαταλήψεις. Τα στοιχεία αυτά χαρακτηρίζουν εν πολλοίς την κλειστή κυπριακή κοινωνία και την αντίληψη που αυτή έχει σχηματίσει γύρω από το θέμα της ομοφυλοφιλίας και της διαφορετικότητας στη σεξουαλική προτίμηση. Την ώρα που σε άλλα κράτη της Ευρώπης η νομιμοποίηση των ομοφυλόφιλων ζευγαριών, είτε με την τέλεση πολιτικών γάμων είτε με το σύμφωνο συμβίωσης, αποτελεί γεγονός, στη χώρα μας η ομοφυλοφιλία σε αρκετές περιπτώσεις εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται ως ασθένεια ή κάποιου είδους αναπηρία, γεγονός που καθρεφτίζει το βαθύ συντηρητισμό από τον οποίο διακατέχεται η κυπριακή κοινωνία. Η ομοφυλοφιλία είναι όμως γεγονός και η σύγχρονη κυπριακή κοινωνία καλείται να ξεπεράσει τα ταμπού και τις προκαταλήψεις της και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Το θέμα βέβαια που προκύπτει δεν είναι αυτή καθαυτή η τέλεση γάμων μεταξύ ατόμων που ανήκουν στο ίδιο φύλο, αλλά η δυνατότητα ενός κράτους που θέλει να αποκαλείται και ευρωπαϊκό να προασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα όλων των πολιτών του -ετερόφυλων και ομοφυλόφιλων- και να λειτουργεί χωρίς διακρίσεις, στερεότυπα και αποκλεισμούς, σεβόμενο τη διαφορετικότητα και τον εκτός νόρμας σεξουαλικό προσανατολισμό κάποιων ανθρώπων. Μόνο έτσι θα μπορέσει η κυπριακή κοινωνία να αφομοιώσει τα νέα κοινωνικά δεδομένα και μόνο έτσι θα μπορέσει να αντιμετωπιστεί η ομοφοβία που διακρίνει τους Κύπριους, αφού ζητούμενο δεν είναι απλά η ανοχή, αλλά η αποδοχή. Άλλωστε, το δικαίωμα επιλογής συντρόφου και σύναψης γάμου ή συμφώνου συμβίωσης εμπίπτει στη σφαίρα του ιδιωτικού και αποτελεί προσωπική επιλογή κάθε ατόμου και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να περιορίζεται από ταμπού και παρωχημένες αντιλήψεις. Αντίθετα, πρέπει να τυγχάνει σεβασμού και προστασίας.

No votes yet

Comments

deight's picture

as anehtume emis i idii as dokimasume ton aftosarkazmo je meta i ali an iparhun ali vevea

Έστειλα κι εγώ κατι για δημοσίευση εκείνες τις μέρες αλλά δεν το συμπεριέλεβαν. Συγκεκριμένα, ανέφερα ότι πριν από λίγες μέρες παρευρέθηκα σε μια άσκηση εφέδρων με την Ε.Φ. και οι συναδελφοι μου παρατήρησαν το σχέδιο στο περιδέραιο που φορούσα (το ίδιο σχέδιο έχω και σε tatoo στην πλάτη). Με ρώτησαν γι' αυτό και τους εξήγησα. Τους φάνηκε πολυ ενδιαφέρον και είχαμε μια πολύ έντονη συζήτηση γι' αυτά τα θέματα. Αναφερθήκαμε και στο γεγονός ότι δεν δίνεται απαλλαγή από τη στρατιωτική θητεία γι' αυτό το θέμα.Σύμφωνα με τον περι Εθνικής Φρουράς νόμο, και συγκεκριμένα σύμφωνα με τον πίνακα νοσημάτων (http://www.tol.com.gr/newsletters/CyprusEurocodes/I4501_A3_P1.pdfσελ. 26) στον αριθμό 133 υπάρχει η κατηγορία "Ψυχοσεξουαλικές Διαταραχές". Ως ψυχοσεξουαλική διαταραχή ορίζεται η παρενδυσία. Φυσικά τίθεται ένα ερώτημα: οι κοπέλες που εργάζονται στην Ε.Φ. φοράνε τα ίδια ρούχα που φορά ο στρατιώτης. Η μόνη διαφορά είναι ότι οι κοπέλες φοράνε και σουτιέν κάτω από την στρατιωτική παραλλαγή. Επομένως, μ' αυτή τη λογική θα μπορουσε και ένας παρενδυτικός να υπηρετήσει κανονική στρατιωτική θητεία φορώντας στρατιωτική παραλλαγή και από κάτω σουτιέν. Όπως και νά 'χει το θέμα, ένα πράγμα παρατήρησα: ότι από την ηλικία των 20 και μετά δεν έχω υποστεί ρατσισμό από μη-LGBT άτομα. Αντιθέτως, περισσότερο ρατσισμό έχω υποστεί κυρίως από LGBT λόγω της ιδεολογίας μου (π.χ. "για ποιό λόγο πηγαίνει ο κόσμος στα LGBT-bar;"). Γι' αυτό το λόγο, αποφάσισα να μην κρύβομαι στους μη-LGBT αλλά να λέω ψέματα στους LGBT όταν με συμφέρει (βλ. εδώ).

Πολύ καλό άρθρο, ακόμα και αν κάποιοι πιθανόν να διαφωνήσουν με το"Τα τελευταία χρόνια η κυπριακή κοινωνία έχει γίνει πιο ανεκτική απέναντι στους ομοφυλόφιλους, χωρίς όμως ακόμη να τους αποδέχεται πλήρως. Απλά δεν ασκείται πια τόσο αρνητική κριτική. Η ομοφυλοφιλία δεν είναι κάτι που αρέσει στην κυπριακή κοινωνία και σίγουρα κανείς δεν θα ήθελε τα δικά του παιδιά να είναι ομοφυλόφιλα."επειδή η οικογ'ενεια/κύκλος τους το έχει αποδεκτεί. Με γεια τουσ, με χαρά τους αλλά αυτό δε σημαίνει ότι και οι υπόλοιποι πρέπει να ασπαζονται τις τυχόν απόψεις τους για "φιλελεύθερη Κυπριακή κοινωνία". Το μεγάλο ερωτημα είναι πώς θα γίνουν τα πράγματα καλύτερα... 

deight's picture

amfivalo an dehunde na kamnu parea ta pe8kia tus me gay sima8ites tus.